هری کین در یک شب از 5 بازیکن در جدول گلزنان انگلستان گذشت.


در شبی که بیش از 77 هزار تماشاگر حاضر در ومبلی شاهد هزارمین بازی تاریخ تیم ملی انگلیس بودند، هری کین در دقایق 19، 24 و 37 گل های نهم، دهم و یازدهم خود را در مسابقات مقدماتی یورو 2020 به ثمر رساند و ضمن برابری با آمار اران زاهاوی (رژیم صهیونیستی) و حضور در صدر جدول گلزنان مقدماتی، خود را به دو قدمی شکستن رکورد تاریخ این مسابقات رساند.
رکورد بیشترین تعداد گل زده در مسابقات مقدماتی یورو (در یک دوره) مشترکا در اختیار دو بازیکن است. رابرت لواندوفسکی (لهستان، مقدماتی یورو 2016) و دیوید هیلی (ایرلند شمالی، مقدماتی یورو 2008) توانسته اند در یک دوره مقدماتی 13 گل به ثمر برسانند و کین برای شکستن این رکورد، به یک هت‌تریک دیگر در آخرین بازی مقدماتی نیاز دارد.
انگلیس در آخرین بازی خود در گروه A مقدماتی یورو 2020 در پریستینا مهمان کوزووو خواهد بود؛ تیمی که در آغاز این رقابت ها به عنوان شگفتی ساز ظاهر شده بود اما در نهایت با شکست 2-1 برابر جمهوری چک، شانس حضور در رده دوم گروه را از دست داد تا به این ترتیب، این مسابقه برای هر دو تیم به یک مسابقه تشریفاتی تبدیل شود. 
کین در بازی رفت برابر کوزووو در ساوتهمپتون و در جریان پیروزی 5-3 سه شیرها یک گل زد و یک پنالتی را هم به هدر داد. موقعیت شناسی کین در کنار تشریفاتی بودن مسابقه، شانس ستاره 26 ساله تاتنهام را برای رکورد شکنی با یک هت‌تریک دیگر بالا برده است.
کین در شرایطی در بازی پنجشنبه شب ومبلی هت‌تریک کرد که در آخرین بازی برگزار شده انگلستان در این ورزشگاه (برتری 4-0 برابر بلغارستان در سپتامبر) نیز هت‌تریک کرده بود. با این آمار، کین به اولین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلیس تبدیل شده که در دو بازی ملی برگزار شده در ومبلی هت‌تریک می‌کند.
کین در شرایطی گام به دیدار یکشنبه در پریستینا خواهد گذاشت که در تنها 9 بازی ملی سال 2019، 11 گل به ثمر رسانده است. در تاریخ تیم ملی انگلیس تنها دو بازیکن توانسته اند در یک سال میلادی گل های بیشتری به ثمر برسانند: جورج هیلسدون در سال 1908 و دیکسی دین در سال 1927 (هر کدام 12 گل). کین اکنون این فرصت را دارد تا با دو گل دیگر، از این دو بازیکن گذر کرده و به برترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس در یک سال تقویمی میلادی تبدیل شود.
اما بازی پنجشنبه شب ومبلی برابر مونته‌نگرو، جایگاه کین را در بین برترین گلزنان فوتبال ملی انگلستان به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا داد. کین که پیش از این مسابقه با 28 گل مشترکا در کنار استیو بلومر (1895 تا 1907) در رده یازدهم برترین گلزنان حضور داشت، با هت‌تریک خود جهشی ناگهانی داشت و به یک باره با پشت سر گذاشتن 5 بازیکن، با 31 گل زده به ششمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی انگلیس تبدیل شد.
فرانک لمپارد و ویوین وودوارد (29 گل) و تام فینی، آلن شیرر و نت لوفتهاوس (30 گل) 5 بازیکنی بودند که کین در یک شب با پشت سر گذاشتن آن ها توانست خود را به جایگاه ششم جدول گلزنان تیم ملی انگلیس برساند.
با 31 گل در 44 بازی، کین میانگین 0.7 گل در هر مسابقه را برای خود ثبت کرده است. در بین 5 بازیکنی که در جدول گلزنان بالاتر از کین قرار دارند، تنها جیمی گریوز توانسته با نرخ بهتری برای انگلیس گلزنی کند. (0.77 گل)
در ادامه نگاهی به جدول برترین گلزنان تاریخ تیم ملی انگلیس خواهیم داشت. به نظر شما کین 26 ساله در نهایت در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت؟
1-وین رونی: 53 گل (120 بازی، 0.44 گل در هر مسابقه)
2-سر بابی چارلتون: 49 گل (106 بازی، 0.46 گل در هر مسابقه)
3-گری لینکر: 48 گل (80 بازی، 0.60 گل در هر مسابقه)
4-جیمی گریوز: 44 گل (57 بازی، 0.77 گل در هر مسابقه)
5-مایکل اوون: 40 گل (89 بازی، 0.45 گل در هر مسابقه)
6-هری کین: 31 گل (44 بازی، 0.70 گل در هر مسابقه)

Comments

Popular posts from this blog

بی‌میلی اسپانیایی‌ها به برگزای سوپرجام در عربستان

یوونتوس در پی دروازه بان میلان؟